Da biste naučili kako organizirati vrijeme morate savladati dnevne liste te dnevno i tjedno planiranje. No, činjenica da redovito i marljivo pišete svoje dnevne liste nije i garancija da ćete sve sa tih lista i obaviti. Zapravo ste vjerojatno među velikim brojem onih koji neprestano “jure” za svojim listama i na kraju dana rezignirani konstatirate koliko je stvari zapravo ostalo neobavljeno, a tako ste ih htjeli prekrižiti. Provjerite zato da li ste savladali ove četiri točke i poboljšajte svoje dnevne liste čim prije. dnevne liste

  1. ZAPISUJETE PREOPĆENITE  ZADATKE

To znači da vaši zadaci za određeni dan glase recimo ovako:

  • banka
  • škola
  • ručak
  • računi
  • auto
  • mailovi

Ove riječi su preopćenite i zahtijevaju od vas da ostatak opet pamtite; da li trebate otići u banku (i zbog čega) ili trebate nazvati banku (i koga), da li trebate platiti račune (i koje) ili trebate poslati račune svojim klijentima ili knjigovođi, da li trebate otići u autopraonu, na tehnički pregled ili nešto treće vezano za auto itd. Posljedica su nesporazumi, kašnjenja, propusti i gubitak vremena. Dakle, zadaci moraju biti konkretni i sasvim jasni. Sjetite se, svrha liste je da vas rastereti od dodatnog razmišljanja i maksimalno vam pojednostavi provedbu dnevnih obaveza.

  1. NE RAZLIKUJETE  ZADATKE  OD  PROJEKATA

Ovo je najčešća greška kod pisanja dnevnih popisa stvari koje želimo obaviti. Pogledajte na primjer ovu listu i pronađite “uljeza”:

  • uzeti iz frižidera ručak za u uredu
  • naručiti djecu na kontrolu kod zubara
  • obaviti kupovinu u Muelleru (popis u mobitelu)
  • isplanirati rođendansko druženje
  • odnijeti pripremljene stvari u Caritas

Ako niste sasvim sigurni, reći ću vam da su zadaci pojedinačne aktivnosti koje ne možete više raščlaniti, a da su projekti malo kompliciraniji i da se zapravo sastoje od više takvih pojedinačnih zadataka. Dakle, isplanirati rođendansko druženje nije običan zadatak nego projekt i sastoji se od većeg broja zadataka koji se tiču odabira i poziva gostiju, odabira, nabavke i pripreme hrane i pića (restorana, ako slavite van kuće) itd. Projekt ćete zato isplanirati na posebnom papiru, a onda svaki od njemu pripadajućih zadataka rasporediti po danima koji slijede. Tako ćete izbjeći nerealne dnevne liste, a projekt ćete pripremiti na vrijeme i bez panike.

  1. LISTE SU  VAM  NEREALNE

Ovo jednostavno znači da si u danu zadajete više nego što je realno izvedivo i zadaci sa liste su u totalnom raskoraku s vremenom. Glavni razlog tome je da ne vodite računa o vremenu potrebnom za obaviti svaki zadatak ili to vrijeme procjenjujete pogrešno. Sigurno su vam poznate rečenice tipa “idem samo skoknuti do dućana, treba mi deset minuta” ili “prije posla ću se ustati samo petnaest minuta ranije i stignem to, to, to i to”. Realnost je, kao što znate malo drugačija.

Dakle, znati kako dobro organizirati vrijeme, dan ili tjedan nije ništa drugo nego posložiti zadatke u odgovarajuće vremenske “ladice”. No, da lista ne bi bila beskonačna morate znati odrediti prioritete za svaki dan inače će vam sve biti važno i hitno, a to jednostavno nije tako.

  1. NE KOMBINIRATE  ZADATKE  PREMA  MJESTU  ILI VREMENU

Ovo je ujedno i razlog zašto dnevnu listu trebate raditi koji dan ranije tj. kada imate vremena bolje promisliti o obavezama koje su pred vama i iskombinirati ih. Radi se o kombiniranju zadataka kako biste dodatno uštedili vrijeme, na primjer: na putu do ili od frizera otići u ljekarnu jer vam je usput, obaviti kupovinu ili odgovoriti na mailove ili platiti račune dok čekate da djetetu završi trening i slično. Isto vrijedi i za one aktivnosti koje su vam draže kao recimo kava s prijateljicom ili masaža. No sve ćete to teško iskombinirati tijekom dana koji već traje, a puno lakše koji dan ranije. U stvarnosti je nažalost, uglavnom drugačije i otuda upravo veliki dio stresa.

Recimo, nakon posla odvezete dijete na njegovu slobodnu aktivnost i čekajući ga provedete sat ili dva na društvenim mrežama ili u ne naročito važnom telefonskom razgovoru, a propustite priliku obaviti tjednu kupovinu u obližnjem dućanu. Po povratku kući, umorni i ne baš naročito raspoloženi ustanovite da u frižideru imate nula jaja i pola šalice mlijeka, a djeci se baš jedu palačinke za večeru.

U boljoj varijanti ove priče nagovarate djecu na nešto drugo za večeru, izvlačite pouku, počinjete pisati popis za kupovinu i stavljate odlazak u kupovinu na dnevnu listu za idući dan. U lošijoj varijanti ne izvlačite pouku, oblačite se i odlazite u dućan gunđajući u sebi. Da vas dodatno nagradi za neorganiziranost, život vam pošalje pljusak i vraćate se iz dućana mokri kao miš. Dio palačinki vam zagori i nakon takozvane večere nije vam ni do omiljene knjige ili TV serije, a kamoli do planiranja idućeg dana. Začarani krug se nastavlja.

Zvuči poznato? Onda krenite sastavljati svoje dnevne liste NA VRIJEME i vodite računa o gore spomenutim pravilima. Stvari će se vrlo brzo početi mijenjati nabolje, to vam garantiram.

Sretno!


Leave a Reply