Jedno od najčešće postavljanih pitanja sebi i drugima definitivno je kako smanjiti stres. Savjeti su mnogobrojni i različiti, ali jedno im je zajedničko – donošenje vlastite odluke. Naime, svatko od nas mora prije svega sam za sebe donijeti čvrstu odluku da će se uhvatiti u koštac sa vlastitim stresom i da je to nužno. Nitko to ne može učiniti umjesto nas, a nije ni dužan. Dužni smo sami brinuti o svom mentalnom miru, jer bez mentalnog mira sve ostalo neće imati puno smisla.

Ovim tekstom, baš kao i mojim individualnim i grupnim savjetovanjima želim naglasiti jednostavnost kao temelj promjene. Jednostavno odlučite živjeti bolje. Bez filozofiranja, racionaliziranja ili odgađanja. Nakon čvrste odluke sve ostalo bit će vam puno lakše.

kako smanjiti stres

KAKO SMANJITI STRES MUDRIM IZBORIMA

Tri ideje koje slijede odličan su početak vježbanja kako smanjiti stres, a dodatni benefit bit će vam naučena vještina boljeg upravljanja vremenom. Donesite ove izbore za sebe već danas i zauvijek zabranite nebitnim stvarima da vas opterećuju.

Nudim vam tri vrlo jednostavna, a super učinkovita načina kako smanjiti stres već danas:

  1. PRESTANITE GLEDATI VIJESTI NA TV

Praćenje politike općenito je najlakši recept za nerviranje, a najgori oblik te navike ja svakodnevno gledanje večernjih vijesti. Nakon radnog dana, koristeći ono malo privatnog vremena prije spavanja, odluka o uključivanju televizora u vrijeme vijesti isključivo je na vama.

Izbor je zapravo vrlo jednostavan – intenzivirati svoj stres tog dana politikom i crnom kronikom ili NE.

Dva su jednostavna razloga zbog kojih biste ovu naviku trebali napustiti. Prvi je dosta očit, ako ste to spremni priznati. Naime, i kad ne biste pratili vijesti, sve što bi za vaš život zaista bilo bitno saznali biste na vrijeme. Drugi razlog je taj da ionako nemate previše vremena u danu i da ga možete provesti na puno kvalitetniji način od nerviranja oko politike (druženje s obitelji, šetnja ili čitanje dobre knjige).

Zapravo, prestanite gledati bilo kakve političke emisije i one iz rubrike crne kronike i društvenih nepravdi. Nakon samo tjedan dana zbrojite koliko ste sati manje nego prije “hranili” stres pred ekranom i recite si jedno veliko “hvala!”.

  1. NE ODGOVARAJTE NA POZIVE S NEPOZNATIH BROJEVA

Možda vas GDPR direktiva o privatnim podacima uspješno štiti od poziva u kojima bi vam pokušavali prodati posteljinu ili „pokloniti“ večeru u restoranu i to je odlično. No, pozive s brojeva koje ne poznajete uvijek ćete dobivati. Jedino što stoji između vas i posljedica takvih poziva je vaša odluka u tom trenutku.

Većina ljudi koji uvijek odgovaraju na takve pozive i onda uglavnom ulaze u nepotrebne rasprave i nepotreban stres, rade to ili iz nepromišljenosti ili iz zabrinutosti da bi moglo biti nešto važno. Ni jedno ni drugo nije razlog za javljanje i trošenje vremena. Shvatite to kao jedan od savjeta kako smanjiti stres ignoriranjem nevažnog.

  1. NE PRIHVAĆAJTE SVAKI POZIV NA KAVU

Baš kao i prvi savjet i ovaj polazi od temeljne svijesti o nužnosti vlastitog mentalnog mira. Jedina razlika je da u ovom slučaju umjesto u ekran gledate u živu osobu ili više njih. Tko su ti ljudi? Zašto ste s njima na kavi i koliko često? O čemu razgovarate i ono najvažnije – kako se osjećate nakon takvih druženja?

Nitko vas ne može prisiliti da gubite svoj mentalni mir, ako mu vi to ne dozvolite. Kod poziva na kave to se najlakše može vježbati, a izvježbana asertivnost koristit će vam cijeli život.

SASTAVITE SVOJU “NOT-TO-DO” LISTU

kako smanjiti stresLjudi se svakodnevno muče sa svojim “to-do” listama, a zaboravljaju da je “NOT-to-do” lista puno važnija i korisnija. Imate li ju?

Osim navedene tri navike kojima ćete osjetiti kako smanjiti stres, dodajte na svoju “NOT-to-do” listu sve ono što više nećete raditi, jer znate da možete bolje. Na primjer, od sutra nećete provjeravati službeni e-mail prije spavanja. 🙂

Umjesto pogrešnog očekivanja da će se vaša okolina mijenjati, mijenjajte svoje stavove i postupke i TAKO reducirajte svoj stres.

Da li je to teško? Da!

Da li je vrijedno truda? DA!!!

 

 


Leave a Reply

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.